Saintis Barat sahkan Inilah Makanan Terbaik Bagi Darah Tinggi Jantung Strok dan Kolesterol | Melayu kita ni selagi barat tak sahkan takda yang akan percaya, sekarang barat dah akur dan dah terbukti sunnah nabi kita ni lah yang terbaik untuk kita!

Bulan Ramadhan ni beli banyak2 ya, tapi hati2 takut terbeli produk kurma Israel dan Iran ? Saintis Barat sahkan Inilah Makanan Terbaik Untuk Tekanan Darah Tinggi, Serangan Jantung, Strok dan Kolesterol!

Kurma ialah yang buah-buahan paling sihat anda boleh makan, kerana mereka kaya dengan bahan-bahan bermanfaat yang merawat pelbagai isu-isu kesihatan , termasuk tekanan darah tinggi, serangan jantung, pukulan , dan kolesterol tinggi.

Mereka juga mempercepatkan metabolisme. Di sini ialah 3 daripada faedah kesihatan mereka:

Kurma menghalang cirit-birit

Kurma tinggi dalam kalium, yang mencegah cirit-birit oleh bakteria sihat dan seterusnya melegakan flora perut dan usus.

Kurma mengawal kolesterol

Kurma membersihkan saluran darah dan menghalang gumpalan pembentukan darah, jadi mereka dengan berkesan mengawal kolesterol tidak sihat atau LDL.

Kurma mengawal tekanan darah

Kurma tinggi dalam kalium dan tidak mengandungi natrium, jadi mereka sempurna dalam kes tekanan darah tinggi. Tambahan pula, 5-6 kurma mengandungi 80 mg magnesium,

Yang menggalakkan aliran darah dan penyebaran melalui saluran darah. Mengurangkan tekanan darah, anda memerlukan lebih kurang 370 mg magnesium.

Sekian Terima Kasih,Dipersilakan share jika bermanfaat untuk anda semua.

Akhbarkini