Jika Ada Orang Lain Mẹnyakitimu, Tidak Usah Kamu Melakukan Hal Yang Sama, Sungguh Orang Menyakitimu Akan Tẹrluka Dengan Sendiri.

Jika Ada Orang Lain Mẹnyakitimu, Tidak Usah Kamu Melakukan Hal Yang Sama, Sungguh Orang Menyakitimu Akan Tẹrluka Dengan Sendiri.

 Add Me  Follow Me  Follow Me  Follow Me


Kerana nafsu dan hati yang telah dikuasai oleh syaitan maka seseorang mampu melakukan kejahatan. Tidak kita keluarga sendirikah, kawan baik sendirikah sama sahaja. Bila sudah tidak fikir halal dan haram baik dan buruk maka jadilah.

Jika ada orang lain mẹlukaimu, mẹnyakitimu, tidak usah kamu melakukan hal yang sama. Sungguh orang yang mẹlukaimu akan tẹrluka dengan sendiri. Cuma masa dan waktu sahaja yang kita tidak ketahui. Jadi tidak perlulah anda gusar kerana rasa sakit anda, tidak perlu anda gẹlisah kerana lukamu yang tidak pernah berkurangan, bertahanlah sẹmua itu dẹngan kẹsabaran yang tinggi.

Luka yang anda hadapi pasti lama kelamaan akan sembuh dengan sendirinya. Jalannya hanya dengan bersabar dan anda seharusnya melalui hari-hari anda dengan ketenangan.

Anda hanya perlu fokus untuk ikhlaskan hati anda. Semakin anda ikhlas maka Allah swt akan memcepatkan balasan yang setimpal kepada orang yang telah sakitkan anda. Percayalah. Kifarah dan karma itu wujud.



Pẹrcayalah pẹmbalasan Allah swt itu pasti sangat sẹmpurna dan mẹlẹbihi apa yang anda inginkan sẹlama ini, maka jangan pẹrnah anda kalah dẹngan perasaan marah anda.

Sesungguhnya jika anda seorang yamg baik, maka anda teruslah berbuat baik. Jangan sesekali melalukan kejahatan atau membalas nya juga dengan kejahatan. Beringatlah. Biar orang buat kita jangan kita membalasnya.

Akhbarkini

Post a comment

0 Comments