Info Menafaat : MEMANG SUDAH TERBUKTI !!  Kelapa Muda Serai Boleh Sembuhkan Penyakit Jantung Kencing Manis Dan Darah Tinggi | Penyakit jantung, Diabates atau kencing manis, serta darah tinggi yakni jenis penyakit yg paling banyak terdedah kepada masyarakat Indonesia.

Hal sejenis ini dipengaruhi oleh pola makan yg tidak sihat serta tabiat buruk seperti rok0k, minuman s0da serta berlebihan dalam pengambilan gula.

Walau demikian tidak ada penyakit yg tidak boleh sembuh, serta beruntung kerana Tuhan sediakan bermacam penyembuhan alternatif seperti satu diantaranya yg kami paparkan di bawah ini.

Untuk anda penghidap penyakit jantung, kencing manis dan darah tinggi sila cubalah panduan tersebut. Sediakan satu kelapa muda yg dalamnya tetap masih lembut, ditambah 3 batang serai yg telah diketuk, lebih 7 biji halba, lantas panasi serta minum airnya.

Halba umum juga disebut klabet / Kelabat, umum digunakan buat untuk kare. Halba / Kelabat boleh diperolehi di kedai rempah-rempah.

Makanlah ramuan ini 2 hari sekali. Jadi, umpamanya anda mempunyai 7 buah kelapa muda jadi itu cukup untuk 14 hari penggunaan. Selamat mencuba, semoga berguna.

BACA JUGA : MAKANAN TELAH DIHURUNG SEMUT, ADAKAH SELAMAT DAN BERSIH DIMAKAN?



Mesti ramai tertanya persoalan ni kan. Makanan yang betul2 kita nak makan, baru tinggal tak sampai sejam, dah dihurung semut. Adoi.. Jadi, nak buang ke atau kuis2 semut tu dan terus makan?

Kami cadangkan, lebih baik untuk buang, jika banyak sangat semut yang dah kerumun.

Walaupun tabiat semut memang tidak seperti lalat, namun adakah kita pasti semut tidak merayap di tempat yang kotor sebelum menghurung makanan kita?

Tidak mustahil jika semut tersebut membawa bakteria dan kotoran lain pada kakinya. Sudah tentu, makanan yang telah dihurung oleh semut dalam kuantiti yang banyak harus diragui kebersihannya.

Oleh itu, elakkan menjamah makanan yang dihurung oleh semut dalam jumlah yang banyak .

Gunakan deria LIHAT, HIDU DAN RASA sebelum makan.

Jaga kebersihan. Elakkan keracunan makanan

Sumber: Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia