Bila Kau Dekat Dengan Allah,Ujian Sehebat Apapun Tidak Akan Membuatmu Lemah

Bila Kau Dekat Dengan Allah,Ujian Sehebat Apapun Tidak Akan Membuatmu Lemah

 Add Me  Follow Me  Follow Me  Follow Me

Ketahuilah, tidak ada ujian dan ujian yang terlalu berat untuk jiwa yang selalu dekat dengan Tuhan, dan selalu tahu bagaimana bersabar dengan apa yang Tuhan tentukan.

Oleh itu, pada masa ini ujian anda sangat keras, begitu menyakitkan, dan dengan demikian menguji kesabaran anda, maka segera datang kepada Tuhan.

Tidak kira berapa besar cubaan yang anda tidak akan mengadu, apabila anda tahu cara memposisikan Tuhan terlebih dahulu.

Dan apa yang jelas adalah tidak kira sejauh mana ujian yang datang kepada anda tidak akan dapat mengadu, apabila anda sudah tahu bagaimana memposisikan Tuhan terlebih dahulu di dalam hati anda, dan dalam setiap keadaan yang anda alami.

Segalanya akan dianggap biasa-biasa saja, walaupun benar bahawa hukum Tuhan sangat buruk, ketika hatimu terbiasa bergantung pada-Nya.

Apabila Tuhan berhampiran hati anda, kemudian percubaan kehidupan sebagai besar dan sukar Seperti apa-apa sahaja anda akan mudah melalui.

Kerana jika Allah sentiasa dekat dengan hatimu, maka ujian hidup yang besar dan sukar seperti apa pun akan mudah bagi anda untuk melalui baik dan bijak.

Sudah tentu, tidak ada aduan yang boleh anda lakukan dengan mudah, apabila hati anda yakin bahawa Allah sentiasa bersama anda ketika tiba waktunya.

Anda akan berterima kasih untuk melakukannya dengan mudah di tengah-tengah kesukaran jika jiwamu sudah dekat dengan Allah.

Di samping itu, apabila Tuhan menjadi nombor satu di hati, ia begitu dekat dengan anda, maka anda akan berterima kasih untuk melakukannya dengan mudah di tengah-tengah kesulitan yang sedang terjadi.

Anda tidak akan merasakan bahawa anda sedang diuji, walaupun ujian yang begitu berat Tuhan telah ditetapkan. Tetapi anda akan merasakan bahawa ini adalah cara yang Tuhan tulis sehingga anda boleh mendapatkan kebahagiaan baru dalam hidup anda.

Anda akan selalu merasa tenang walaupun sekarang anda susah. Jadi selalu ajarkan hatimu untuk selalu menjadikan Tuhan sebagai nombor satu dalam setiap proses kehidupan yang anda hidup, supaya anda sentiasa merasa tenang dengan mudah.

Walaupun sekarang kesukaran yang datang dengan anda memang susah. Dan percayalah sepenuhnya kepada Tuhan, supaya anda dengan mudah dapat melalui tanggung jawab yang besar.

Kerana sesungguhnya tidak akan menjadi perkara yang sukar di dunia ini, jika Allah selalu membuat anda kekuatan terbesar dalam semua yang telah melalui keputusan-NYA.

Oleh itu, bergantung kepada Tuhan dengan penuh keyakinan, supaya apa pun yang ditulis oleh Allah kepada anda akan membuat anda baik-baik saja.

Sumber: myinfomaya

Post a comment

0 Comments