Advertisement


Itulah yang dilakukan oleh seekor kucing betina bernama Sinja di Korea Selatan, di mana setiap hari Sinja akan ke sebuah restoran untuk merayu diberikan makanan.

Pengorbanan dan kasih sayang ibu terhadap anak-anaknya ternyata luar biasa. Bukan sahaja manusia, malah ia turut berlaku pada haiwan.

Disebabkan simpati yang menebal, pemilik restoran itu akan memasakkan Sinja daging pada setiap hari, khas untuk Sinja.

Menurut pemilik kedai makan tersebut, Sinja akan muncul di hadapan restorannya dan mengiau seakan merayu agar dirinya diberi sedikit makanan.

“Sinja tidak akan meninggalkan restoran saya jika tidak diberikan daging. Jadi sebelum pelanggan tiba, saya akan sediakan makanan buatnya dahulu”.

Sinja berulang-alik daripada lokasi persembunyiannya ke restoran itu sebanyak 4 kali untuk membawa pulang kesemua kepingan daging berkenaan.

Sungguh pun begitu, Sinja tidak terus makan sebaik sahaja diberikan daging tersebut. Kucing tersebut dilihat sering membawa daging itu ke suatu tempat.

Ke manakah agaknya Sinja membawa daging itu ya? Untuk menjawab persoalan itu, beberapa kamera dipasang untuk mengetahuinya.

Tidak dapat dipastikan sama ada Sinja berpeluang atau tidak makan sedikit daging itu untuk dirinya sendiri. Semua diberikan kepada anak-anaknya.

Maka terungkailah misteri ke mana Sinja pergi. Rupanya Sinja membawa pulang daging untuk diberikan kepada 4 ekor anaknya. Setiap seekor mendapat sekeping daging.

Tidak mengapa jika dirinya tidak makan, asalkan kesemua anak-anaknya kenyang dan sihat. Begitu hebatnya pengorbanan ibu..

Sumber: EB

Advertisement