Apa-apa ujian yang telah menimpa anda, tidak pernah membuat anda lupa bahawa pertolongan Tuhan sentiasa lebih besar daripada ujian anda.

Sesungguhnya Allah mengetahui hatimu kuat, Allah mengetahui hatimu adalah luar biasa, maka kamu diberi ujian yang berat oleh-Nya, dan berbeza dari yang lain.

Bersabar, anda tidak boleh mengadu dengan apa yang berlaku kepada anda

Maka bersabarlah, bagi anda yang kini merasa sangat lemah dalam ujian-ujian besar-Nya, anda tidak boleh mengeluh tentang apa yang sedang berlaku kepada anda.

Anda Perlu Kekal Dengan Ketulusan, Tidak Pernah Bosan Menjadi Tidak Baik

Anda harus tetap kuat dengan keikhlasan, jangan pernah merasa bosan berbuat baik kepada-Nya, kerana semakin anda baik, maka semakin ringan anda akan dibebani.

Anda Perlu Yakin Bahawa Tuhan Telah Menyiapkan Perkara-perkara Cantik Dari Apa Yang Anda Alami



Anda tidak boleh berputus asa, anda perlu mempercayai bahawa Allah telah menyediakan satu perkara yang indah dari apa yang anda alami.

Anda harus percaya bahawa Tuhan mempunyai jawapan untuk ujian anda, Tuhan telah menyediakan penyelesaian terbaik untuk anda, jadi pastikan anda tenang.

Percaya kepada Tuhan, Tidak Percaya bahawa Tuhan Memberi Perkara yang Membuat Anda Singkat Ketika Tidak Ada Hal-hal Baik Kemudian

Kemudian percaya kepada Tuhan, tidak mungkin Tuhan memberikan sesuatu yang membuat anda lemah jika tidak ada hal yang baik selepas itu, tidak mungkin Tuhan memberikan kesedihan anda tanpa hal-hal yang manis dengannya.

Ia Sentiasa Dapat Sebanding Dengan Kesakitan Anda, Kemudian Jadilah Kukuh Terhadap Ujian yang Ditetapkan Tuhan.

Kerana ia akan sentiasa sama dengan yang baik dengan kesakitan anda, ia akan selalu dapat dibandingkan dengan kesakitan anda dengan kebaikan yang ada padanya, jadi anda akan kuat menghadapi ujian yang telah ditetapkan oleh Tuhan.

Akhbarkini