Pernahkah anda terfikir mengapakah saiz jari kecil kami berbeza-beza? Jika ia tidak membawa apa-apa makna, bukankah ia seharusnya sama untuk kita semua? Tambahan pula, kajian mengenai tapak tangan membantu mengenal pasti, dengan jelas, tiga jenis orang yang sangat berbeza berdasarkan saiz jari kelingking.

Sekarang, anda boleh memilih untuk mempercayainya atau tidak, kerana sebenarnya terdapat variasi jelas yang berkaitan dengan keperibadian anda!

Kenal pasti terlebih dahulu, jenis jari kelingking anda dengan merujuk gambar di atas.

Type A

Apabila jari kecil anda selaras dengan garisan pertama jari cincin anda, anda tergolong dalam keperibadian pertama. Ini bermakna anda mempunyai keperibadian yang cenderung ke arah keseimbangan. Anda sememangnya cenderung ke arah ketenteraman dan keamanan.

Anda jenis yang tidak suka serabut, tetapi bukanlah sehingga OCD – anda hanya perlukan barang-barang anda berada di tempat yang betul. Anda secara naluri mengalihkan diri dari kekacauan dan jika ada sesuatu yang menjengkelkan anda, itu adalah ketidaksimbangan dalam hidup.

Anda adalah jenis orang yang beremosi tinggi, s3k sual, dan seimbang intelektual. Fikiran anda tenang, keputusan anda dipikirkan dengan baik dan pendapat anda dibentuk selepas pertimbangan yang sewajarnya.

Tidak pernah menghakimi orang lain, anda adalah orang yang memahami perkara sebelum membuat kesimpulan. Bukan seorang yang mudah terganggu, keyakinan anda datang dari pemahaman yang mendalam tentang keperibadian anda sendiri dan itulah yang membuat anda menonjol sebagai seorang manusia.

Type B

Anda tergolong dalam Type B jika jari kecil anda lebih pendek dari garis pertama jari cincin anda. Maksudnya ialah terdapat lebih banyak daripada anda daripada yang dapat dilihat dengan mata kasar.

Anda adalah orang yang emosional, sensitif dan sangat terdedah kepada rasa sa kit dari mereka yang paling anda percayai. Anda adalah jenis orang yang akan keluar dari jalan untuk membantu orang lain dan apabila anda mempercayai seseorang, anda akan percayai sepenuhnya.

Tetapi itu juga kelemahan anda, anda terluka apabila seseorang yang rapat dengan anda berkata atau melakukan sesuatu yang tidak anda harapkan dari mereka.

Sebaliknya, anda cenderung untuk menjadi empathic. Sifat anda sendiri membolehkan anda memahami emosi orang lain dan, lebih kerap daripada tidak, anda memahami orang dengan meletakkan diri anda dalam kasut mereka.

Anda memahami orang lain dengan menjadi ‘diri mereka’. Inilah yang membuat anda seperti permata rare, seseorang yang sangat luar biasa sehinggakan orang lain suka bercakap dengan anda. Jangan mengubahkan diri anda kerana tidak ramai yang boleh memberikan dunia ini kasih sayang yang diperlukan.

Type C

Anda tergolong dalam Type C jika jari kecil anda sampai di luar garis pertama jari cincin anda. Apa yang dimaksudkan ialah anda adalah orang yang selalu memberikan lebih banyak daripada apa yang anda perlukan.

Sama ada profesion anda, kehidupan anda atau dari segi romantik, anda adalah jenis orang yang akan sentiasa memberi lebih banyak daripada yang anda ada dan itulah yang membuat anda sangat berbeza.

Anda pastinya bukan seorang yang menahan diri daripada bercinta, kemurahan tanpa syarat anda adalah apa yang mendorong anda dari dalam.

Sumber: DrLove